Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Garancia

FONTOS INFORMÁCIÓ a HP és Samsung Tintapatronok és Tonerek garanciális ügyintézéshez:

Gyári HP patronok és tonerek garanciális ügyintézése a gyártóval történik.
A végfelhasználónak kell felvennie a kapcsolatot a HP-val a 061-235-4799 telefonszámon.
Az ügyintézéshez szükség lesz a nyomtató gyáriszámára amiben használni akarták.
Fontos, hogy végfelhasználóként kell felhívni a HP-t, mert csak végfelhasználóknak cserélnek, a csereterméket postázzák.

 

Eredeti kellékanyagokra vonatkozó garanciális procedúra leírása

A gyártó az eredeti kellékanyagokra (tintapatronok, nyomtatófejek illetve lézernyomtatók festékkazettái) jótállási kötelezettséget vállal attól függetlenül, hogy azok nem esnek a jogszabályok alapján kötelező jótállás alatt álló termékek körébe. Az alábbiakban tájékoztatást szeretnénk nyújtani az eredeti kellékanyagok kapcsán érvényes, hibás árukra vonatkozó eljárásról. Jelen eljárás további értesítésig vagy visszavonásig érvényes.
Nem szakember számára sokszor nehezen megítélhető, hogy a végfelhasználó által jelzett hibás működés (pl. nyomtató nem nyomtat, pöttyözve nyomtat, csíkoz) esetén a nyomtató, vagy a kellékanyag okozza-e a hibát. Ezért bármilyen működési rendellenesség esetén a hivatalos szerviz partnereinél szerviz igazolás beszerzése szükséges, amely hivatalosan tanúsítja a hiba forrását, és a garancia meglétét. Ez alapján a megfelelő garanciális eljárás elvégezhető.


1) A vizsgálat:

A vizsgálat során az elsődleges feladat eldönteni, hogy a nyomtatási hibát a kellékanyag okozza-e, vagy a nyomtató meghibásodása. Amennyiben a hibát a kellékanyag okozza, úgy a következő lépcső a kellékanyag garanciájának eldöntése. A szerviz igazolást ennek megfelelően kell kitölteni.

A szervizigazolás kiállításához szükség van a vásárlást igazoló számla bemutatására is. A vizsgálat precíz elvégzését pedig segíti, ha nem csak a kellékanyagot, de a nyomtatót is behozzuk a szerviz partnerhez.
A szervizpartnerekhez bevizsgálásra hozott eredeti kellékanyagokról mindenképpen készülnie kell szervizigazolásnak, függetlenül a vizsgálat eredményétől! Amennyiben a kellékanyag garanciális cseréje nem jogos, úgy ez kerül a szervizigazolásra.


2) Eredeti kellékanyagok garanciális feltételei:

Amennyiben a hibát a kellékanyag okozza, akkor a garancia meglétének eldöntésében az alábbiakat kell figyelembe venni.


2.1 Garanciálisan semmiképpen nem cserélhető az a kellékanyag, amely az alábbi kategóriák bármelyikébe tartozik:
  • kifogyott (üres), vagy soha nem került felhasználásra (tele van, bontatlan csomagolásban).
  • nem eredeti kellékanyag (pl. utántöltött).
  • a garanciális ideje lejárt (lásd alább a 2.2-es pontot).
  • sérülése szállítás során vagy nem megfelelő használat eredményeképpen keletkezett, tehát nem gyártási hiba eredménye.


2.2 A garanciális idő megállapítása:

  • Tintapatronok és nyomtatófejek esetén a garancia lejáratának napja a patron vagy fej testére rá van gravírozva.
  • A tintapatronok és nyomtatófejek esetében a csomagoláson és magán a kellékanyagon található dátum megegyezik, amely egyaránt a garanciális időszak végét (end of warranty) mutatja.
  • Lézernyomtatók festékkazettái esetén a kellékanyag garanciális, amennyiben a tárolás és üzemeltetés körülményei megfeleltek a csomagolásban található terméktájékoztatóban leírtaknak, és a festékkazettában még az eredeti festékpor található, valamint a kazetta festéktartalma nem mutatja az "alacsony szint" jelzést.
  • A vásárlás dátuma egyik esetben sem játszik szerepet.


2.3 A nyomtatókhoz csomagolt kellékanyagok garanciája:

A kellékanyagok garanciája szempontjából lényegtelen, hogy a hiba a nyomtatóhoz csomagolt, vagy egy később önállóan megvásárolt kellékanyagnál lép-e fel. A garanciális eljárás és paraméterek mindkét esetben ugyanazok.


3) A szervizigazolás:

A szerviz igazolást két eredeti példányban kell elkészíteni. Egyik példányt a vizsgálatot kérő fél kapja, a másikat az ellenőrizhetőség végett a szerviz partnernek kell megőriznie legalább a kiállítástól számított fél évig. Mindkét példányt alá kell írni, és le kell pecsételni.


4) A hibás kellékanyag cseréje:

Amennyiben a szerviz igazolás tanúsítja, hogy a kellékanyag okozta a hibát és arra garancia vonatkozik, a Felhasználó kérésére a hibás eredeti kellékanyagot a vásárlás helyén kell ki cserélni, az igazolás ellenében, és a vásárlást igazoló blokk vagy számla bemutatásával. Nyomtatóhoz csomagolt kellékanyagok esetében a nyomtató megvásárlását igazoló blokk vagy számla bemutatása szükséges. Amennyiben a csere nem lehetséges, úgy a forgalmazó köteles a vevő részére visszatéríteni a kellékanyag vételárát.